3.5.2022 - Z důvodu velkého vytížení skladu od tohoto data expedujeme vaše objednávky jednou týdně každé úterý. Potřebujete-li zboží dříve, oveřte si prosím momentální stav na skladě - 792400474.

Nezákonné obohacování spol. Baumax

 

Společnost s.r.o. BM Česko, provozující kolem 20 marketů v České republice, již několik let podniká neoprávněným způsobem, kdy brání vrácení finančních prostředků kupujícím, kteří odstoupili od smlouvy do 14 dnů od převzetí objednávky.
Jsme přesvědčení, že firma takto za několik let získala až statisíce korun.

Jak podvod probíhá?

Objednáte si jakékoliv jejich zboží přes eshop s vyzvednutím na předem zvolené prodejně Baumax. Pokud tak učiníte, musíte vždy objednávku uhradit předem. Poté čekáte, kdy vám dorazí informační zpráva, že je objednávka připravena. Máte 7 dní na vyzvednutí, jinak dle podmínek vám účtují 100 Kč za každý den prodlení. 

Ze zákona máte možnost cokoliv z objednávky vrátit do 14 dnů, ideálně v původním obalu a nepoužité. S tím nebývá žádný problém, na prodejnách pracují vstřícní lidé. Vrácené zboží se vezmou zpět, napíší vám tuto informaci na fakturu, kterou samozřejmě musíte před vrácením donést, a potvrdí razítkem, že je vrácené zboží bez vad. Peníze vám však prodejna nikdy nevrátí, protože s eshopem, ač je to stejná společnost, nemají nic společného, jak říkávají. Vždy a každého odkáží, aby odstoupení napsal centrále, ač to pracovník infa zaznamenal do počítače.

Už tento krok někteří lidé neudělají; zapomenou, nebo třeba onemocní, v horším případě zemřou, nemají přístup na internet (starší lidé) a peníze jim nikdo nevrátí.

Co se ale stává častěji? Vy odstoupení napíšete, pošlete centrále na email, ale přesto vám firma odmítne cokoliv na zmíněný bankovní účet vrátit. Argumentem pro zamítnutí navrácení vašich finančních prostředků je ten, že jste odstoupení emailem neodeslali do 14 dnů od převzetí objednávky, přičemž jste splnili zákonnou povinnost fyzického vrácení zboží do 14 dnů prodejně; po uplynutí této lhůty by prodejna produkt zpět nepřevzala. Není tedy důležité, že napíšete email s odstoupením až třetí týden od doby, kdy došlo k vyzvednutí objednávky na prodejně (jako v našem případě).

Zaměstnanci eshopu Baumaxu vám napíší, že je potřeba odstoupení vždy zaslat do 14 dnů, ač sami v systému vidí, že vrácení proběhlo bez vad, řádně, zákonně a včas.

Osobně nám takto zamítli všechny objednávky (4), z toho některé byly na ičo, ale tím, že prodejně zboží převzala a my osobně jej dali rovnou do prodeje do regálu, není důležité, že při zadání objednávky jste identifikační číslo vyplnili.

Toto nezákonné obohacování společnosti bm je evidentně pevné a nelze o něm se zaměstnanci diskutovat, protože ti mají od svých nadřízených pokyny jasné, jak hovoří emailová historie získaných odpovědí. Takže i když se jich dotážete, jakým právem tento postoj zaujímají, odkážou vás na jejich všeobecné podmínky, kde se ani o této situaci vyloženě nepíše, tj. objednáte na eshopu, vyzvednete na prodejně. Dočtete se, jako všude, že když vám zboží dorazí domů, musíte k vracené věci připsat, že jde o odstoupení od smlouvy.  Jenže vy využijete možnosti bezplatného doručení na prodejnu a tam od vás písemné odstoupení nikdy nevyžadují, musí se poslat ještě centrále, protože s ní nemá kamenná prodejna nic společného. To, že tak musíte učinit do 14 dnů, žádný pracovník prodejny ani neví, protože je to vymyšlená politika centrály.

A podobně to funguje i v případě, kdy si něco objednáte a po čase vám eshop odpoví, že zboží nedokáže sehnat, protože ho výrobce již nedodává (stalo se nám osobně). I poté musíte vyplnit nějaký formulář pro odstoupení, aby vám vrátili peníze zpět (nedostupné zboží mají dodnes jako možný produkt k objednání).

 

Poškozených zákazníků, už jen dle stížností na internetu, musí být za ty roky spousta. Vidno, že většina z nich to neřeší, protože jde o částky v řádech stokorun a v dnešní době na nějaký soud není vůbec nálada a čas. Toho firma využívá a krásně bohatne. A když k soudu dojde, baumax pouze zaplatí to, co má, případně nějaký zanedbatelný soudní poplatek, pro ně nulové finanční ztráty, takže vesele v této praktice pokračuje dál.

My situaci samozřejmě řešit budeme, a ne jen kvůli tomu, že naše pohledávka je několik tisíc korun.

Nějaký státní dohled či finanční potrestání, které by je „bolelo“, v této zemí bohužel nehrozí.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení